hoj & välkommen

Lyssnar på: Crayons - Donna Summer & Ziggy Marley

Är så sjukt dålig på att sköta mitt liv just nu. Jag slösar faktiskt bort all min tid på fullkomligt onödiga saker. Som nu, här sitter man framför datorn och pillar fastän man egentligen borde sitta med läxböckerna framför sig. Jag har haft flera timmar på mig idag att plugga - men jag har helt enkelt inte kommit till skott. Istället så gör jag i stort sett ingenting.

Jag borde just nu:

Plugga retorik
Öva på min redovisning
Skriva projektarbete
Äta (har inte gjort det efter träningen än)
Sova (fotboll 08.00 imorgon)

... men som sagt, här sitter man.

Kan vi inte bara hoppa två månader fram i tiden så man får ha lite resfeber istället? Eller varför inte hoppa fram ett halvår ungefär så man kan börja göra nåt åt sitt liv. Då har vi kommit fram till ett litet diskussionsämne. Vad ska jag egentligen göra med mitt liv?

1.


Skaffa en lägenhet i Borlänge, jobba på stenhårt för ingenting och vara nöjd över att jag faktiskt mår bra och känner mig trygg. Så småningom skaffa villa, barn, volvo och allt det där. Trivas helt okej med mitt liv som hemmafru.

2.


Flytta till nån trevlig, lite större, stad och plugga och utbilda mig till något meningsfullt. Få ett grymt välbetalt jobb och sen komma på (efter drygt 10 år) att jag sitter där själv med mina pengar och lägger dessa på meningslösa saker som manikyr, extrema HiTech- prylar , ett hundratal skor och alldeles för många hämtmiddagar.  Lever ett isolerat liv med datorn som närmaste vän eftersom att det är där jag (vill jag tro iallafall) kommer att hitta min själsfrände.

3.



Lämna detta usla land och dess hemskheter, bosätta mig på en riktigt paradis-ö (Bora Bora, Bahamas, Barbados) och må som en gudinna. Gå upp på morgonen, ta en joggingrunda på stranden och avsluta med ett dopp i det blå. Sedan avnjuta en gudomlig frukost (som min man självklart lagat) på min lilla terass och njuta av solen. Våra barn skuttar runt i det långgrunda vattnet som omringar våran mysiga bungalow och när skymningen faller så avnjuter jag och min man ett glas rött medan barnen sover.

Så, vad blir det? Röstningen kommer att pågå i en vecka framåt. Mitt öde ligger i era händer, så rösta smart.
1,2 eller 3. Lämna en kommentar - jag räknar rösterna onsdagen den 25/3 och då blir det bestämt.



Måste bara tipsa också om en grymt underhållande blogg - http://clemensfjunemo.blogspot.com.
Läs den, njut av den. Awesome.

Nej. nu blir det hobbylådan.

Puss


Kommentarer
Postat av: Marcus.

Alternativ tre, alla dagar i veckan (=

2009-03-19 @ 17:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0