fredag, en fridfull dag

goddag alla små bitterfittor.

ja, ni får ursäkta texten här ovan, men det är sånt humör jag är på just en dag som denna. man borde vara superlycklig eftersom...1. det är helg, 2. det är snart sommar, 3. våra sista skoldagar börjar sakta men säkert rinna ut i sanden.

jag vet, låter ju helt galet att jag kan vara på sånt dåligt humör trots allt. nu är det som det är - alla har vi våra dåliga dagar. min helg blir iallafalla väldigt lugn, inga tokiga påhitt denna gång. ska jobba, spela match och plugga.

det kan mycket väl vara så att det sistnämnda är det som sätter käppar i hjulen för min glädje. ja, jag tror banne mig att så är fallet. för varje gång jag tänker på hur mycket vi har att göra i skolan, så slår min mage ihop sig och gör en trippelknut. är det verkligen bara för att det är så utmattande, eller kan det det bero på att man inser att det verkligen är slut snart? jag menar, vi springer runt i skolan och skriker av lycka att "vi bara har festen kvar" och så vidare. men sen då? kommer sommaren verkligen bli den underbara tid som vi hela tiden säger att den ska bli, då vi ska vara tillsammans och leva livet? jag hoppas verkligen det, för sen är det försent. jeg menar inte att det kommer vara försent att leva livet såklart, men ni förstår vad jag menar. jag kan ju iallafall inte vara den enda som är villig att erkänna att jag kommer faktiskt att sakna skolan. alla sköna dagar med skitsnack i arbetslaget under håltimmarna, de galna upptåg som alltid satt prägel på våran vardag. jag ska inte sticka under stolen med att det varit dagar då man hatat skiten, men det känns som att man glömmer de dagarna lika snabbt - det som fins kvar i mina tankar är dom glada dagarna fyllda av skratt och galenskap, de dagar som man älskat livet som mest.
det jag vill säga är att nu tar vi vara på den här tiden som är kvar, njuter av varje stund och avslutar med stora leenden och stora tårar av lycka. för snart blir vi stora, vare sig vi vill eller inte. allt som verkat så självklart förut kommer inte att finnas där längre, för vi kommer att stora kliv i olika riktningar, allihopa.

jag kunde inte ha fått en bättre skoltid, jag kommer att se tillbaka på den här tiden med stor gjädje. heja oss E3A, nu är det äntligen våran tur.
STUDENT 2009


helt plötsligt blev mitt humör snäppet bättre,


puss

Kommentarer
Postat av: idisen

<3<3 så fin tid, så fint skrivet

2009-05-09 @ 08:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0