good job girl!

hola alla estradas y nadas!

även fast klockan (i skrivande stund) bara är 08.57, så har det hunnits med en hel del idag. det börjar med att jag vaknar av klockan imorse, 07.30. jag tittar över på oskars sida av sängen och märker att den är helt orörd och tom.. går upp ur sängen och rusar ut i vardagsrummet - och där sitter han, i precis samma position som när jag la mig igår. konversationen löd då ungefär såhär (ha överseende med mitt morgonhumör):

jag: har du setat uppe hela natten!?
oskar: ja..
jag: men är du helt dum i huvudet!?!
oskar: vadå..? jag är ju tvungen att göra klart det här..
jag: och du tror att det blir bra av att vara vaken en hel natt? hur tror du att du kommer orka jobba hela veckan nu!?
oskar: man om jag gör klart det här så kan jag ju koppla av senare idag..
jag: men herrgud..

jag går till sängen och lägger mig igen, konversationen fortsätter:

oskar: men är du sur?
jag: men vafan tror du, jag vet ju hur du kommer bli nu när du vänder på dygnet!
oskar: men det handlar ju bara om en natt..
jag: jaja, skitsamma.
oskar: men du babe, vad vill du ha till frukost?
jag: jag vill inte ha frukost.
oskar: jo men ska jag inte göra lite ägg & bacon?
jag: nej.
oskar: men du måste ju äta.
jag: nej.
oskar: men..
jag: om du ska vara uppe hela natten utan att sova så ska du aldrig mer gnälla över att jag äter dåligt heller. (vi har haft en diskussion huruvida jag äter nuförtiden).

det hela slutar med att han åker iväg till tryckeriet för att fixa en del saker, så kliver jag upp och gör frukost åt oss båda. (morgonhumöret börja ge sig lite..). jag slog på plattan och skulle steka bacon och ägg PLUS tomater & lök (hans favorit, undrar om inte jag är världens bästa flickvän?). det här kommer nog bli svårt att förklara, men hursomhelst så visar det sig att jag satt på fel platta och råkar lägga handen på den som är på. härligt va? så nu sitter jag här med en trött man och en stekt hand. förresten så sover han nu, jag lovade honom en powernap innan han kör mig till skolan.

håll med, en ganska händelserik morgon, visst?


Kommentarer
Postat av: jens

hahah emma,ta ett djupt andetag så ordnar sig allt:) pusss från din lillajens

2009-05-20 @ 11:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0